joi, 16 mai 2013

8 tendinţe noi în designul de logo


În trecut era mult mai simplu. Existau mai puţine companii, mai puţină concurenţă şi mai puţine opţiuni, iar arta de a crea logouri nu era atât de dezvoltată.
Dar astăzi, un designer care ştie cum să creeze o identitate vizuală de impact pentru o companie, poate să se dezvolte foarte bine în domeniu.
Pur şi simplu, există din ce în ce mai mulţi oameni de afaceri care caută un mod de a-și distinge foarte clar compania, produsul sau serviciul de concurenţă. Și sunt dispuşi să plătească pentru asta.
Un logo proaspăt, inspirat şi atractiv poate da avânt afacerilor şi poate influenţa creşterea profitului unei companii.
În continuare, prezentăm 8 modalităţi prin care companiile aleg să se prezinte astăzi pe piaţă:
1. Valurile
Iată un tip de logo utilizat din ce în ce mai mult de către companiile cunoscute de grafică: logouri în formă de valuri. Acestea domină scena grafică a ultimilor ani.image001
Sunt caracterizate printr-o mare flexibilitate si mobilitate. Când le priviţi, aveţi impresia că se află în mişcare. Sunt clare şi uşor de ţinut minte.
Realizate în mod corect, pot fi extrem de utile pentru poziţionarea companiei în mintea clienţilor potenţiali.


2. Web 2.0
Logoul de tip Web 2.0 este sinonimul pentru un logo nou şi modern. Acesta are legătură cu popularitatea curentă a tehnologiei Web 2.0. Întrebarea principală este dacă această tendinţă va mai fi de actualitate atunci când altceva va înlocui tehnologia Web 2.0.image003
Care sunt caracteristicile logourilor de tip Web 2.0?
Au culori deschise, utilizează efecte 3D, au umbre şi reflexe puternice. Fonturile sunt simple, în general rotunjite. Toate acestea fac ca acest tip de logouri să fie plăcute la vedere.

3. Logourile 3D
Una din posibilităţile ca logoul să atragă atenţia este ca acesta să aibă efecte 3D.
Astfel de logouri creează senzaţia de transparenţă. Parcă ar vrea să iasă din imagine. Grafica este vioaie şi originală. În plus, transmit sentimentul de căldură atunci când imaginea este privită.image005
Noua tehnologie de tipărire facilitează crearea acestora, deoarece, astăzi, pot să arate la fel de bine şi în tipar, nu numai pe calculator.
Nu e de mirare că se utilizează din ce în ce mai mult pentru crearea identităţii corporative a diverselor firme.

4. Minimalismul
Priviţi logourile de mai jos. Le-aţi mai văzut înainte?
Sunt destul de simple. Le caracterizează fundalul colorat şi fontul mărunt, iar literele sunt în formă de arcuri.
Le folosesc designerii cărora le place designul minimalist.image007
Dificultatea principală care poate apărea la aceste tipuri de logouri se reflectă în vizibilitatea şi lizibilitatea scăzută. Pe de altă parte, ne trezesc curiozitatea şi provoacă dorinţa de a descoperi mesajul.
În ultimul timp creşte numărul unor astfel de logouri pe albumele de muzică.

5. Culorile curcubeului
Culorile curcubeului sunt utilizate pe scară largă în designul de logo al ultimului deceniu.
Sunt transparente, iar efectele vizuale sunt clar vizibile. Sunt caracterizate prin mixtura de culori şi prin trecerea cu uşurinţă de la o culoare la alta. În imagine puteţi vedea cum nuanţele de roşu trec în cele de albastru.
Fundalul este închis la culoare, ceea ce scoate clar în evidenţă fiecare culoare, rezultatul fiind un logo atractiv din punct de vedere vizual.image009
Cu ajutorul lor, orice brand poate pătrunde adânc în conştiinţa consumatorilor.

6. Ştiinţifico-fantasticul
La realizarea unui logo, selectarea fontului este extrem de importantă. Fontul asigură transmiterea clară a mesajului.
Astăzi suntem martorii creării unei noi categorii de logouri: cele care utilizează fonturi Sci-Fi.
Fonturile Sci-fi sunt caracterizate prin margini drepte şi formă simplă. Aceste fonturi sunt în sine destul de puternice pentru a rămâne întipărite în memoria consumatorului.image011
O dovadă este logoul companiei Compaq. Acest tip de font a fost ales atunci când a avut loc redesignul logoului în 2007. Scopul a fost transmiterea noului slogan al companiei: “Iată de ce oamenii vorbesc despre Compaq”.

7. Blazonul
În ultimii câţiva ani sunt tot mai prezente logourile în formă de blazon.
Sunt caracterizate prin fuziunea simbolurilor medievale cu elemente grafice urbane. În acelaşi timp, decoraţiunile antice se combină cu elementele moderne.
De obicei, astfel de logouri sunt create pentru companiile din industria sporturilor extreme.image013

8. Nebunia anilor `80
Aceste logouri nu au forme şi umbre frumoase, culori calde sau imagini cu sens. Sunt complet diferite faţă de cele obişnuite, deoarece au forme geometrice ciudate şi culori neon.
Există opinii diferite cu privire la acestea. Unii consideră că astfel de logouri sunt moderne şi futuriste, alţii că sunt inestetice. Ce companii şi instituţii le utilizează? De exemplu, Comitetul de organizare a Jocurilor Olimpice de la Londra din 2012.image015
Deşi mulţi sunt de acord că aceste logouri nu dau dovadă de perfecţiune în designul grafic, avantajele lor merită menţionate: în primul rând, ele sunt uşor de distins şi de observat, în al doilea rând, sunt complet diferite de logourile anterioare, iar în al treilea rând, nu sunt plictisitoare. Chiar mai multe decât atât, fiecare culoare simbolizează o explozie de energie şi acţiune.
Articol preluat de la www.link-academy.com

0 comentarii: